Förnyelse av Thai pass

 

Viktig Information!

      1.  Vänligen kom i god tid, man får ej boka flera tider under samma namn, är ni flera personer som vill komma på samma dag. Då får ni boka under varje
           persons namn. Om ni vill avbokat era tider var god kontakta Ambassaden så snart som mlöligt till passport@thaiembassy.se
      2.   Ville bokat tid under 13.00-15.00 var god ring Tel. 076-712 4502 eller 08-588 04 255 mellan kl. 14.00-16.00 vardagar
      3.   Om ni har bokat flera tider under samma namn kan alla er bokningar blir avbokade utan att ni få några notiser.
      4.   Innan ni boka tider var god kontrollera information har nere och förbrered allt dokument. Ni måste komma göra passet personligen på Ambassaden.

Tidsbokning endast via hemsidan (klicka här för att komma till bokningskalendern)  

För personer över 20 år

  1. Ansökningsblankett (klicka för att ladda ner ansökningsblankett och Check list)
  2. Det gamla passet och kopia
  3. Thai ID-kort som är giltigt och kopia
  4. Kopia på Thai husregistreringspapper (Tabien baan) 
  5. 350kr i avgift. Endast kontanter 
  6. Retur kuvert ! 
    besöka postens hemsida (www.postnord.se) click  (Köp frakt online) välja REK (För 100 gram. 88 SEK för ) en kuvert for en person!
    skriver ut den Etikett och ta med samt ett C5 kuvert. Tänk på att ett REK porto som ni köpt frakt online har giltighet för 2 månader från den dag du köpa   
    Avsändare :   Skreva Ambassaden addressen
    Royal Thai Embassy
    BOX 26220
    100 40  STOCKHOLM

         Skriva er E -post i rutan   " e-post för fraktsedlar och utlämningsbekräftelse" för att Fraktsedlar, kvitto och leveransbekräftelse kommer 
         skickas till angiven e-postadress. 

         Mottagare:   Er adress i Sverige (personen måste ha giltigt svensk ID-Handling)

      7. Om man har bytt namn eller efternamn (från thai myndigheten bara) ska man ha med sig kopia på namebytespapper (Papper ska vara på  thailandska            och utfärdat från thai myndigheten bara) 
      8. Om man tappat bort gamla thai passet som är giltig måste man ta med polis anmälan

Note:   
      1.  Vi har inge kopia service var god ta med er dokument komplette, Betalas avgift Endast kontanter , Ej kort
      2.  Det ta minst 4-6 veckor efter man göra nytt pass på Ambassaden, Var god köpa inte Biljeten än till ni få tillbaka nytt passet, ambassaden kommer inte
           ansvar om ni missa resan pgv. inte få pass tillbaka i tid! (Nytt pass skickat från Thailand)
      3.  Viktig att ni måste hämta er pass (på ambassaden eller på posten) inom 30 dagar från den datum som Ambassaden har bokat datum för avhämning 
          av ny passet, annars om ni missa hämta den ny passet, måste ni kommer till ambassaden och göra om ny passet och allt avgift måste ni betalas själv
          igen! Thailand myndigheten kommer markurera er pass om ni inte hämta i tid!

 

Thai pass för barn eller personer under 20

viktig information

  1. Vänligen kom i  god i tid. Vänligen boka endast ett tillfälle för att inte förlänga kötiden för andra sökande, 
    Om ni ville avboka tiden var god kontakta Ambassaden så snart som mjöligt på passport@thaiembassy.se
  2. Ville bokat tid under 13.00-15.00 var god kontakta personal på Tel. 08-588 04 255 mellan kl. 14.00-16.00 vardagar!
  3. Om ni bokat fler tider, Ambassaden har rätt och kan makulerat er reserverad tider utan påminnas! så det är viktigt att du kontrollera allt information och er tider!
  4. Innan ni boka tider, var god kontrollera information har nere och förbereda allt dokument komplette. Ni måste komma göra passet personligen på Ambassaden

Tidsbokning endast via hemsidan (klicka här för att komma till bokningskalendern )

Dokument för person som ska göra passet 
1. Ansökningsblankett (klicka för att ladda ner ansökningsblankett och Check list)
2. Det gamla passet och kopia (om man har)
3. Thai födelseattest och kopia
4. Thai ID-kort  och kopior (om man har)
5. Kopior på Thai huspapper (om man har )
6. Kopior på barnen Svenska passet (om man har)

Dokument för alla vårdnadshavare

7.  Thai ID-kort och en kopia som giltig på vårdnadshavaren som är thailändsk.
8.  Kopior på Thai huspapper på vårdnadshavaren som är thailändsk
9.  Thai pass och kopia på vårdnadshavaren som är thailändsk
10. ID-kort eller körkort och kopia om den vårdnadshavare som är svensk.
11. Passet  och en kopia om den vårdnadshavare som är svensk
12. Avgift 350 krona Endast kontanter (Ej kort)  
13. Om man är ensamvårdnadshavare så ska man ha
      13.1 Intyg från thailändsk myndighet som styrker det att man är ensamvårdnadshavare 
      13.2 Om ena vårdnadshavare är död behöver man ha med sig kopia på dödsintyget (från thailändsk myndighet) Om dödsintyget är på svenska ska man
              Legalizering dokument och sedan översätta till Thailändska forst!
      13.3 Om ena vårdnadshavare är svensk (dokument ej Thai) måste göra  Legalizering dokument och sedan oversätta till först   (var god kolla                 
              information om hur man göra legalizering från vår hemsidan)
14. om man har bytt namn eller efternamn ska man ha med sig kopia pånamebytespapper (från thailändsk myndighet) och kopior på vigselbevis
15. Retur kuvert.
      besöka postens hemsida (www.postnord.se) och köpa ett REK Porto  (Köp frakt online) välja REK och  För 100 gram. det kosta 88 SEK ) 
      Skriva ut Etikett och ta med samt ett C5 kuvert. Tänk på att ett REK porto som ni köpt frakt online har giltighet för 2 månader från den dag du köpa!  

      Avsändare    (Skriva Ambassaden addressen)
      Royal Thai Embassy 
      BOX 26220
      100 40  STOCKHOLM

       Mottagare   Er adress i Sverige (personen måste ha giltigt svensk ID-Handling)

Note!
       1. Båda vårdnadshavare måste närvara när man gör passet.
       2. Vi har inge kopia service var god ta med er dokument komplette, Betalas avgift Endast kontanter, Ej kort!
       3. Det ta minst 4-6 veckor att får nytt passet på ambassaden. Var god köpa inte Biljetten än till ni få tillbaka nytt passet, ambassaden kommer inte ansvar om ni missa resan pgv. inte få pass tillbaka i tid 
       4. Viktig att ni måste hämta er pass (på ambassaden eller via posten) inom 30 dagar från den datum som Ambassaden har bokat datum för avhämtning av ny passet. om ni missa hämta i god tid, Thailand myndigheten kommer makulerat er nytt passet, och ni måste komma till Ambassaden för att göra ny passet och allt avgift måste ni betalas själv igen!